Press "Enter" to skip to content

Elektrinių ir hibridinių automobilių nuoma

auto nuomaDaugelis esame vairavę elektrinį automobilį tik jį išsinuomoję 1-2 paroms. Deja, šios transporto priemonės savo kainomis dar neįkandamos Lietuvos vairuotojams. O ir pakrovimo stotelių mažoka, tad kol kas savo garažuose šių stilingų ir švarių automobilių dar nematysime.

Automobilių nuoma užsiimančios bendrovės jau po truputį siūlo elektrinius ir hibridinius automobilius, tačiau tai dar nėra masiška. Galbūt ir jie įvertina privalumus ir trūkumus. Kol kas trūkumų yra daugiau, nei privalumų.

Privalumai

Mažesnės išlaidos kurui. Automobilis išsinuomojamas su pilnu baku. Pilną baką reikia ir grąžinti. Elektromobiliams tai netaikoma, nes čia pilti nieko nereikia. Kuras čia – kilovatvalandės, kurias apmokėsite su mėnesine sąskaita už elektra. Kol kas stotelės dar nemokamos, tačiau tai irgi laikina – svarstoma jas apmokestinti. Bet kuriuo atveju, elektriniai automobiliai yra pigesni kuro sunaudojimo atžvilgiu.

Stilingi automobiliai. Elektromobiliai yra stilingi ir iš karto atkreipia į save dėmesį. BMW i3, Tesla Model S ir Model X, Nissan Leaf – išsiskiria iš minios. Volkswagen Up tik įprastos formos ir jį sunku išskirti iš minios, nes labai panašus į kitus ekonominius ir kompaktinius Volkswagen automobilius Lupo ir Golf. Bet iš esmės jie iš tolo atpažįstami, o tai šiuolaikiniam žmogui yra svarbu.

Galima važiuoti autobusų juosta. Taip, didmiesčiuose galima su elektromobiliais važiuoti autobusų juosta ir nebijoti, kad sustabdys policija. O jei ir sustabdys, tai tikrai baudos neišrašys..,

Nemokamas stovėjimas. Mieste elektromobiliams parkavimas yra nemokamas. 0 eurų už valandą.

Ekologija. Tai visiškai ekologiškas transportas. Tiesa, jis prisideda prie taršos netiesiogiai, nes kol kas Lietuvoje nėra švarios daug energijos.

Trūkumai

Galima važiuoti neilgus atstumus. Įkrautas elektromobilis gali nuvažiuoti 150-200 kilometrų. Nebent tai Tesla Model X, kuris giriasi, kad gali nuvažiuoti net 700 kilometrų. Toks nedidelis atstumas reiškia, kad elektromobiliu aplink Lietuvą nepakeliausite. Reikia visada važinėti mieste ir priemiesčiuose.

Elektromobiliai – maži. Deja, tai kompaktinės klasės automobiliai, kurie yra ypač maži. Tai reiškia, kad 5 asmenų šeima vargu, ar galės jais naudotis. Automobilių nuoma užsiimantys verslininkai puikiai žino, kad ilgesniam laikui žmonės nuomojasi didesnius automobilius, tinkančius patogioms kelionėms. Reiškia elektromobilis bus tik trumpalaikei nuomai. Tai yra viena iš svarbiausių priežasčių, kodėl šių automobilių nuoma vis dar vangi. Ledus pralaužti gali tik hibridiniai automobiliai, tokie kaip Toyota Prius. Bet jie varomi benzinu, kai pasiekia 50 km/h greitį… Tad ta ekologija ir švara nueina į antrą planą, kai keliaujama automagistrale.

Neišvystytas pakrovimo stotelių tinklas. Pakrovimo stotelių turėtume rasti kas 30-50 kilometrų. Deja, tai tik svajonė. Kaimynai mus šioje vietoje lenkia drastiškai. Bet čia matomas uždaras ratas. Verslininkai nestato stotelių, nes nėra daug automobilių, kuriems jų reiktų. Kadangi nėra daug stotelių, žmonės neperka elektromobilių…

Brangi mašina. Elektromobilis kol kas yra daug brangesnis, nei nauja benzinu varoma panašių gabaritų ir galingumų transporto priemonė. Automobilių nuoma yra verslas, todėl modeliai pasirenkami būtent tie, kurie greičiausiai atsiperka. Elektromobilio atsipirkimo laikas ilgesnis, todėl ne visos nuomos bendrovės linkusios investuoti.

Hibridiniai automobiliai dažniau laikomi benzininiais. Mieste jie dažnai naudoja elektrą, tačiau tik tada, kai važiuoja centre. Didžiuosiuose miestuose yra pilna atkarpų, kur greitis yra didesnis, nei 50 km/h, tad ir mieste naudojamas benzinas.

Ar artimiausiu metu bus daugiau nuomojamų elektromobilių? Galima tik spėlioti, nes ir toliau šioms transporto priemonėms įsigyti nėra taikomos jokios lengvatos. Ekonominis principas ne jų naudai. Nebent būtų išrasti dar talpesni akumuliatoriai ir vienu įkrovimu būtų galima nuvažiuoti 1000 kilometrų…