Press "Enter" to skip to content

Naujienos logistikos srityje

logistika

Paskutinių savaičių žinios apie korona viruso išplitimą vakarų Europos šalyse suteikė daug nerimo ir neapibrėžtumo logistikos srityje. Tuo tarpu JAV prognozės kad krovinių srautai iš Kinijos gali sumažėti iki 30 procentų, tai suduotų didelį smūgi visai pasaulio ekonomikai. Viruso židiniams plintant po visus kontinentus tiekimo grandinės susiduria su vis didesniais iššūkiais, visi supranta, kad tai su kuo susidūrėme iki šiol yra neturintis precendento įvykis.

 

Krovinių gabenimas iš Lietuvos į kaimynines šalis greitai gali būti suvaržytas ir to laukdami vežėjai prognozuoja recesiją per ateinančius metu ir dar ilgesnį periodą. Mažėjant gamybos pramonės apimtims, darbo trūkumu ėmė skūstis ir krovinius jūriniais konteineriai gabenančios laivybos įmonės. Naujo sausio mėnesio pradžios atšaukta daugiau kaip penktadalis krovinių užsakymų. Dėl sumažėjusių prekybinių sandorių ir gamybos apimčių bei vartojimo Kinijoje prognozuojama kad ženklai sumažės ir naftos paklausa kurios pirmuosius kainos kritimo ženklus jau spėjome pamatyti. Nors Lietuvos vežėjai tiekimo grandinė atlieka tik nedidelę dalį darbo tačiau esant didelėms krovinių apimtis nuosmukį turėtų patirti didelį. Verslui visuomet palankiau kalbėti apie didėjančias sąnaudas dėl degalų tačiau šį kartą taip nenutiks. Kompensacijų prašymas šiais metais nebus patenkintas, nesąžiningas veiklos organizavimas ir darbuotojų išnaudojimas taip pat metė šešėlį visam logistikos sektoriui kurį teks atstatinėti ilgus metus.

Antra svarbi tema logistikos pasaulyje – mobilumo paketas. Europos Sąjungos siekis sureguliuoti transporto sektorius tarptautiniu mastu yra vertinamas nevienareikšmiškai. Rytų Europos šalims tai nėra labai palanku nes aplinkinių šalių gamintojams ir prekiautojams bus daugiau galimybių rintis transporto paslaugų tiekėjus ir tai padidins konkurenciją tarp jų ko pasekoje prognozuojama kad mažės pervežimų kainos. Apie krovinių gabenimo ypatumus į Skandinaviją, konkrečiai į Švediją galite susipažinti https://ingstad.lt/logistikos-paslaugos/kroviniu-pervezimas-keliais-ftl-ltl/kroviniu-gabenimas-keliais-is-i-svedija/.

Blogos žinios ir tiems operatoriams kurie siūlo antros šalies logistikos paslaugas. Dėl pablogėjusių konkurencinių sąlygų jų rinkos dalis gali būti prarasta negrįžtamai nes sustiprės įmonės kurios nepriklauso Europos Sąjungai ir joms nereikia laikytis naujų reikalavimų. Lietuvoje veikiančių transporto įmonių skaičius gali sumažėti, tai turės neigiamos įtakos visai šalies ekonomikai. Tik didžiosios įmonės sugebės performuoti savo veiklą perkeldamos savo padalinius į rytų šalis.