Press "Enter" to skip to content

SSGG nauda jūsų verslui

reklama

Jeigu jūsų įkurta kompanija auga ne taip greitai, kaip tikėjotės, laikas įdėmiau pažvelgti į įmonės vidinius veiksnius ir į tai, kas vyksta rinkoje. Klasikinis ir iki šiol bene populiariausias tokios analizės tipas  – SSGG (SWOT) analizė, reiškianti bendrovės stiprybių, silpnybių, potencialių grėsmių bei galimybių aptarimą. Šiuo analizės modeliu gali pasinaudoti kiekvienas ir tai padaryti nėra sunku. SSGG analizė leidžia išsigryninti kelią, kuriuo turi žengti jūsų verslas bei iššūkius, kuriuos juo žengiant privalu išspręsti. Geriausia yra tai, jog šią analizę galima pritaikyti ne tik kompanijoms, bet ir produktams ar paslaugoms.

Visų pirma, pasižiūrėkime į vidinius veiksnius ir į aplinkybes, kurias jūsų verslas gali kontroliuoti. Reikia gerai žinoti, ką jūsų kompanija atlieka gerai ir kuo jūs išsiskiriate nuo kitų. Kaip žinia, būtent nuo šiuos dalykus galop turės atspindėti ir jūsų prekės ženklo pozicionavimas. Kompanijų išskirtinumus dažniausiai įkūnija sėkmingiausiai perkamos prekės ir paklausiausios paslaugos, pritraukiančios klientus, kokybiška darbo metodika, unikalus aptarnavimas, stiprybės pardavimo, marketingo procese bei visuose kituose verslo procesuose. Labai svarbu pasižiūrėti į abi monetos puses – tiek iš savo kaip kompanijos pusės, tiek iš kliento pusės – nes kartais tai, kas kompanijai gali atrodyti kaip stiprybė, klientui atrodys kaip nereikalingas ar net neigiamas aspektas.

Žinant kompanijos esmines stiprybes, reikia atsižvelgti į tai, ką kompaniją atlieka prasčiau. Kad ir kaip sunku būtų pripažinti, visos kompanijos turi silpnųjų vietų, bet tai taip pat reiškia, kad bendrovė dar nepasiekė savo maksimalaus potencialo bei turi erdvę augimui. Užsirašant silpnybes, reikia atkreipti dėmesį į verslo procesų aspektus, kuriuos galima patobulinti bei nenaudingas veiklas ar perteklinius produktus bei paslaugas, kurių protingiausia atsisakyti. Atsižvelkite į klientų pateikiamus komentarus ir atkreipkite dėmesį į savo darbuotojų nuomonę. Dažnai dėl darbuotojų poreikių neišpildymo atsiranda nekokybiškai išpildyti klientų poreikiai. Taip pat reikia atkreipti dėmesį, ar darbas atliekamas sklandžiai ir našiai.

Žinant kompanijos stiprybes ir silpnybes, galima ruošti strategijas, kaip pagerinti jūsų kompanijos vidinius veiksnius. Daugeliui kompanijų to užtenka, bet tai tik viena SSGG analizės pusė. Galimybės ir grėsmės yra išorės veiksniai, kurių pakeisti niekas negali, tik jais pasinaudoti ar bandyti jų vengti. Ieškant kompanijos galimybių, reikia atkreipti dėmesį į politinius, ekonominius ir  technologinius pokyčius, sekti šias tendencijas Lietuvoje bei užsienyje. Vyriausybės taikomos skatinimo priemonės verslų plėtrai ar naujų technologijų atsiradimas, kurios pagerintų jūsų įmonės veiklą – tai puikūs potencialių galimybių pavyzdžiai.

Atrenkant galimybes, panašiu būdu galime pamatyti ir surinkti informaciją apie grėsmes jūsų įmonei. Naujos technologijos ir įstatymai bei ekonominiai pokyčiai verslui lygiai taip pat gali sukurti didelių sunkumų. Taip pat silpnybės, kurių netaisome, bėgant laikui gali tapti potencialia grėsme, kuri kėsinasi sugriauti verslą. Neprofesionalus klientų aptarnavimas, kuris galop lemia klientų stygių ir blogą prekės ženklo reputaciją, taip pat naujųjų technologijų atsiradimas, kurios devalvuoja jūsų įmonės teikiamų paslaugų arba produkcijos vertę, yra tipiniai grėsmių atsiradimo pavyzdžiai. Žinodami grėsmes, kurios gali pakenkti jūsų verslui, galite efektyviai reguoti ir bandyti jų išvengti.

SSGG analizė – ne „raketų mokslas“. Tačiau šios priemonės svarba projektuojant verslo ateitį – nenuginčijama.  SWOT anlize nesudėtinga pradėti naudotis, todėl ją plačiai naudoja ne tik verslo konsultantai bet ir rinkodaros, reklamos agentūros bei kitų verslo sektorių atstovai.