, ,

Ar straipsnių katalogai vis dar veiksmingi renkant atgalines nuorodas?

seo

Kai kurie SEO specialistai dalinasi savo patirtimi ir teigia, kad straipsnių katalogai nebėra veiksmingi renkant atgalines nuorodas. Ar tai tiesa?

Tai nėra visiškai tiesa. Google ne kartą yra pasakęs, kad bet kuri nuoroda iš kokybiško interneto puslapio yra naudinga. Taigi, nuoroda iš straipsnio kataloge publikuoto straipsnio vis dar išlieka naudinga.

Bet kodėl rimtiems SEO specialistams susidarė toks įspūdis? Tam yra rimta priežastis – tik kokybiškas  straipsnių katalogas yra naudingas renkant atgalines nuorodas. Jei SEO specialistai susiduria su ne itin kokybiškais katalogais, akivaizdu, kad turi pagrindo ant jų griežti dantį ir dalintis nuomone, kad tai neveikia.

Kada nuoroda straipsnių kataloge yra vertinga?

Kad nuoroda straipsnių kataloge būtų naudinga, reiktų atkreipti dėmesį į kai kurias katalogo savybes:

  • Straipsnių katalogas neturi atrodyti, kaip tradicinis straipsnių katalogas. Tradiciniai katalogai atsirado prieš dešimtmetį ir iki šiol išlaikė panašų dizainą ir principus. Šiuolaikiškas straipsnių katalogas neturėtų būti lyg iš „senovės“ atėjęs interneto puslapis.
  • Nuolatos atnaujinamas turinys yra didelė vertybė. Lietuvoje turinio sukuriama labai nedaug, lyginant su anglakalbe rinka. Dėl to retai atnaujinamas katalogas atrodo nerimtai, be to ten gali rečiau lankytis Google robotai.
  • Teminis straipsnių katalogas yra gana didelė retenybė, nes tokių leidinių Lietuvoje yra vos keletas. Nuoroda iš susijusio turinio svetainės yra vertingesnė, nei iš bendrinio pobūdžio puslapio.
  • Tinkamas vidinių puslapių susiejimas nuorodomis užtikrina aukštesnius reitingus, todėl reiktų įsitikinti, ar straipsnių kataloge esantys straipsniai turi nuorodas į kitus panašios tematikos straipsnius. Populiariausias „interlinkinimo“ būdas – pagal kategorijas susiję straipsniai. Jie sugeneruoijami automatiškai.
  • Medijų turintis turinys. Tai reiškia, kad straipsnis turi būti iliustruotas 1-2 nuotraukomis, pateikiamas susiję Youtube video klipas.
  • Google Ads reklama. Kad ir kaip keistai tai skambėtų, tačiau Google Ads reklama yra rodoma tik prižiūrėtuose ir sutvarkytuose puslapiuose. Tai ženklas, kad savininkai nuolatos prižiūri straipsnių katalogą ir jo turinį.
  • Pakankamai dideli straipsniai, bent 300-500 žodžių apimties. Jei informacija trumpesnė, o joje talpinamos kelios nuorodos, toks straipsnių katalogas anksčiau ar vėliau susilauks Google baudos ir visos nuorodos taps bevertėmis.
  • Straipsnių katalogai turi turėti kontaktų puslapį su realiu el. pašto adresu, priešingu atveju jų reitingavimas gali būti žemas.

Mokami ar nemokami straipsnių katalogai?

Kai kurie straipsnių katalogai yra mokami, patalpinti straipsnį ten kainuoja. Iš Google pusės visiškai nesvarbu, ar katalogas mokamas, ar ne – sąskaitų jie neprašo. Svarbu, kad turinys būtų tvarkingas.

Straipsnių katalogų kainos labai įvairios – nuo 0 iki 100 eurų. Nemokamas straipsnių katalogas dar nereiškia, kad jis nekokybiškas.