Logotipų kūrimas: patarimai užsakantiems

logotipu kurimas

Logotipas yra prekės ženklo veidas, paradinė pusė, todėl verta į jo kūrimą pasižiūrėti kiek rimčiau, nepulti strimgalviais su sprendimais ir išvadomis. Jei užsakinėjate logotipą, štai jums keletas naudingų patarimų iš žmonių, kurie jų yra užsakę ne vieną, dalyvavę ilguose ir kartais gana varginančiuose kūrimo procesuose.

Neskubėkite su išvadomis

8 ryte atėjote į darbą ir gavote iš dizainerio pirmuosius eskizus? O taip! Esate dabar tikrai susijaudinę ir lūkesčiai su idėjomis, kaip padaryti geriau maišosi viduje kaip teleloto kamuoliukai. Ką darote pirmiausiai? Peržiūrite logotipo variantus, paklausiate kolegų nuomonės ir rašote ilgą laišką dizaineriui su kritika, pageidavimais ir pasiūlymais.

Siūlome nesiųsti to laiško iš karto. Palikite tai vakarui. Priežastis paprasta – jūsų požiūris į logotipą yra labai emocingas, o pagauti emocijų žmonės dažnai prikalba nereikalingų dalykų. O tai tikrai nepadės tolimesniame logotipo kūrimo procese, kuris gali trukti net ir keletą mėnesių.

Surašykite savo logotipo viziją konkrečiau

Kartais logotipų kūrimas virsta panašus į žaidimą, kur vienas užsideda ausines ir turi atspėti žodžius, kuriuos skaito kitas žaidėjas. Tai labai smagus žaidimas bet kurio vakarėlio metu, tačiau Logotipų kūrimas yra ne vakarėlis, o rimtas procesas, nuo kurio priklauso jūsų prekės ženklo sėkmė. Užsakovas tame žaidime yra tas, kuris skaito žodžius, o dizaineris lieka su ausinėmis ir bando juos suprasti, o kartais atspėti. Deja, tai labai apsunkina kūrimo procesą, nes nesusikalbėjimas beveik garantuotas.

Kad to išvengtumėte, surašykite aiškiai, koks turi būti logotipas: raudonas, su minimaliai detalių arba iš viso be jų, simetriškas, patraukiantis akį. Jis skirtas jauniems vidutinių pajamų žmonėms auginantiems vaikus ir turintiems darbus, automobilius, savo būstą. Logotipas bus naudojamas ant marškinėlių, interneto puslapyje, ant vizitinių. Jis perteikia šias vertybes: veržlumas, inovacijos, atvirumas ir skaidrumas, visada teigiamas požiūris ir t.t.

Štai su tokiu aprašymu dizaineris aiškiai žinos, ko iš jo norima ir kaip viską padaryti gerai.

Su kolegomis aptarkite logotipo dizainą vienu metu

Logotipų kūrėjai dažnai pasimeta noruose ir lūkesčiuose, kai kiekvieno iš kolegų pastabas bei pageidavimus siunčiate atskirai. Reiktų padiskutuoti apie kiekvieną versiją visiems vienu metu, tada pateikti pastabas, kurios bus perduotos dizaineriui. Taip bus dirbti paprasčiau ir efektyviau, užtruks mažiau laiko.

Dizainą tenka derinti mažiausiai 3-7 kartus, o tai užima nemažai komandos narių ir dizainerio laiko. Kuo greičiau vyks aptarimai, po kurių eis pastabos nuo kolektyvo, o ne nuo pavienio asmens, tuo greičiau logotipas bus baigtas.

Visa kita – smulkmenos, kurias reikės spręsti vietoje. Logotipo kūrimas – kantrybės reikalaujantis procesas.