Verslo plano dalys – griežta struktūra ar kūrybinė laisvė?

verslo planasKeistas tas verslas… Atrodo, galima sugalvoti tiek žavių idėjų, bet… niekas neateina į galvą… Rodos, tokią gerą įmonę būtų galima įsteigti, bet… tokia gausybė formalumų… Verslas – tokia puiki kūryba, bet… taip įsprausta į rėmus… Natūralu, kad taip mąstant kyla klausimas, ar verslo plano dalys – tai griežta struktūra, o gal kūrybinė laisvė?

Verslo planas, nors iš pažiūros atrodo kaip eikvojantis laiką ir reikalaujantis daug dėmesio, iš tiesų yra nepaprastai naudingas, verslininkų labai vertinamas dokumentas, padedantis sustyguoti veiklos dalis, atrasti lygčių sprendimus ir taip žengti į rinką. Kadangi tai nėra vienas ar du lapai, logiška viską išskaidyti dalimis. Paspaudę šio sakinio pabaigoje esančią nuorodą galite sužinoti, kokios yra verslo plano dalys ir kuo kiekviena ypatinga.

Reikia laikytis struktūros. Lyg ir nieko kūrybiško. Tačiau… Štai kur esmė: kadangi dokumentas suskirstytas į skyrius, atrodo, kad varžoma kūrybinė laisvė, ribojama fantazija, neleidžiama pasirinkti priimtiniausio varianto; vis dėlto aiškus suskaidymas padeda paprasčiau ir greičiau parengti planą. O kūrybinė laisvė niekur nedingsta. Kita vertus, net ir pats kūrybingiausias verslas turi turėti tvirtus pamatus. Jei verslo plano dalys būtų kaip pamatas, kodėl nepasirinkus aiškios struktūros, lemiančios sėkmingesnį, gal net menišką veiklos vykdymą?

Idėjų gausa ar trūkumas?

Kai jau išsiaiškinome kitus klausimus, būtų neprošal aptarti pačių idėjų gimimą. Net ir interneto forumuose galima rasti žinučių, kur žmonės dalijasi mintimis. O kai kada tiesiog parašoma „turiu genialią idėją“, bet neatskleidžiama, kas tai per stebuklas.

Jei idėjos leistųsi taip lengvai sugaunamos, kiekvienas būtų verslininkas. Tačiau net ir visapusiškai puikus sumanymas ne visada įgyvendinamas. Ir žinote, kas pagelbėja? Ogi tinkamai sustyguotos verslo plano dalys, kuriose apžvelgiama situacija, prognozės ir t. t. Kitaip tariant, rengiant verslo planą tarsi geriau susipažįstama su idėja, ji ne vieną kartą perfiltruojama.

Sakote, pirmiausia reikia ką nors sumąstyti? Taip, įmonės iš niekur neatsiranda. Tai pastangų rezultatas, susijęs ne tik su fantazija, bet ir su atsakomybe. O sugalvojus ką nors, kas atrodo išties verta dėmesio, svarbu smulkiau išanalizuoti galimo verslo stiprybes, silpnybes ir įvairias veiklos vykdymo prielaidas – tuomet verslo planas valdo.